Pokiaľ nechcete byť počas celého dňa hladní, povedzte áno poriadnym raňajkám. Mali by byť bohaté na bielkoviny, zdravé tuky a vlákninu. V prípade, že si doprajete nezdravé raňajky, je možno lepšie ich vynechať. Ak chcete raňajkovať zdravo, toto sú niektoré nápoje a jedlá, ktoré spadajú pod “nezdravé”.

zdravo

Raňajkovať zdravo neznamená piť ovocné džúsy

Poznáte to z reklám na džúsy. Rodinka je zdravé raňajky a nesmie chýbať pohár pomarančového džúsu zdravej sýtej oranžovej farby. Je však plný cukrov a pridaných látok. Hodnoty cukrov v džúse sú na podobnej úrovni ako u sladených nápojov. 

Zvýšený cukor v krvi dlho nevydrží a následne sa môžete cítiť hladní, unavení a nesvoji.

Raňajkové cereálie a müsli tyčinky

Rovnako ako s džúsom si cereálie spájame so zdravým štartom do dňa. Ich príprava je jednoduchá, rýchla a zvládne ju aj malé dieťa. Skrývajú však skryté cukry a často sa spájajú so vznikom obezity a cukrovky druhého typu.

Avšak ovsenou kašou sladenou iba ovocím nič nepokazíte. Dva chutné recepty nájdete tu: 2 x chutná kaša na raňajky.

Chlieb s margarínom

Kto by odolal typickým slovenským raňajkám, často doplnených šunkou a syrom. Sú však zlé z dvoch hlavných dôvodov: 

  • chlieb má veľa rafinovaných cukrov, málo vlákniny a zvyšuje hladinu cukru v krvi
  • margarín je, naopak, takmer bez sacharidov, ale zato má transmastné kyseliny, ktoré pre nás nie sú najlepšou voľbou. 

Raňajky týmto určite nepokazíte, ale berte to len ako príležitostnú voľ