Možno si niekto všimol, že čím sme starší, tým horšie reagujeme na mlieko a výrobky z neho. U niekoho to vyústi až do intolerancie na laktózu.

Mnohí z nás si len ťažko vedia predstaviť deň bez kávy s mliekom, jogurtu, syru alebo masla. Pre ľudí, ktorí ťažko znášajú laktózu je to denná realita. S trochou kreativity ale dokážu jesť takmer identické veci ako ostatní.

Rastlinné mlieko

Existuje ich niekoľko druhov. Ak vám teda nebude nejaké chutiť, jednoducho skúsite iné a nájdete si vlastnú alternatívu. Na výber máte napríklad z mandľového, kešu, makového, sójového, kokosového mlieka

Je síce trošku drahšie ako kravské mlieko, ale je vhodné aj pre vegánov a milovníkov rastlinnej stravy. Výhodou je, že si ho môžete pripraviť doma. Stačí vám len základ podľa vašej chuti, mixér, voda a sitko. 

Môžete ho piť surové, alebo ho použiť pri varení.

Zrelý syr

Čerstvý syr obsahuje približne 11 miligramov laktózy na 240 mililitrov mlieka. Zrelý syr obsahuje menej než 2 miligramy. To znamená, že napríklad prezretý čedar bude omnoho prijateľnejší pre osobu háklivú na laktózu, než čerstvá mozzarela. 

Treba si samozrejme dať pozor, mliečne bielkoviny sú v zrelých syroch stále prítomné, len v menšom počte. Ak vám nerobia problém, môžete ich dávať na pizzu, cestoviny a iné jedlá.