Hoci väčšina ju považuje za zeleninu, z botanického hľadiska je to ovocie. To však nič nemení na jej skvelej chuti a zdravotné benefity, ktoré plynú z jej konzúmacie.

cuketa

Bohatá na živiny

Niet sa prečo čudovať, že si cuketa získala takú popularitu medzi športovcami. Obsahuje len málo kalórií, ale za to veľa minerálov, vitamínov a ďalších prvkov. Medzi nimi spomenieme hlavne vitamín A, B6, C, K, horčík, draslík, mangán a mnohé iné.

Zásoba antioxidantov

Cuketa v sebe skrýva množstvo prospešných antioxidantov zvaných karoténoidy. Je to najmä luteín, zeaxantín a betakarotén. Účinky týchto látok pomáhajú chrániť zrak, kožu a sú výraznou pomocou v boji proti rakovine.

Podporuje trávenie

Vďaka vysokému obsahu vlákniny a vody podporuje tráviace procesy a zabraňuje vzniku zápchy. Navyše pri trávení vznikajú prospešné baktérie, ktoré udržujú zdravú črevnú mikroflóru a posilňujú bunkové steny v črevách.

Cuketa, zelený zázrak

Znižuje krvný cukor

Nízky obsah sacharidov v cukete pomáha regulovať hladinu krvného cukru a inzulínu. To je najprospešnejšie pre pacientov trpiacich cukrovkou. Cuketa môže nahradiť cestoviny a prílohy k jedlám, keďže sa dá nastrúhať na tenké plátky, čím uľahčí cukrovkárom stravovanie a nemusia siahať po liekoch.

Chráni srdce

Množstvo vlákniny v cukete pomáha pri prevencií pred srdcovými ochoreniami. Cuketa navyše obsahuje pektín a množstvo draslíku, ktoré účinne znižuje cholesterol a krvný tlak, čím zabraňuje infarktu.

Má všestranné využitie

Veľa vegetariánov využíva cuketu ako účinnú náhradu mäsa. Keďže existuje množstvo spôsobov jej úpravy, nemusíte sa báť, že ju budete jesť stále v rovnakej forme. Môžete si ju grilovať, restovať, vyprážať, piecť, pripraviť si chutné placky, omáčku alebo šalát.