Pomaly, ale isto sa nám vonku otepľuje a prichádza jar. Je pre ňu typická zelená farba, kedy sa všetko prebúdza k životu a rozkvitá. Tešíme sa aj na prvé plody ovocia a zeleniny, ktoré si poctivo pestujeme v našich záhradkách. Ak vášmu telu chcete dopriať dostatok vitamínov, živín a energie, doprajte si toto jarné ovocie a zeleninu. Ktoré to sú?

Jahody

Nielen deti, ale aj dospelí patria medzi obľúbencov jarných jahôd, ktoré nie len vyzerajú lákavo, ale aj chutia naozaj skvelo. Obsahujú málo cukru, takže sú vhodné aj pre diabetikov. Vďaka antioxidantom slúžia aj ako prevencia rakoviny a iných rôznych ochorení. Navyše, pri konzumácii tohoto sladkého ovocia dodáme nášmu telu vitamín C, B, karotén, flavonoidy, fosfor, železo, mangán a meď. Kto si nepochutná na výbornom sladkom dezerte s jahodami? Pridať ich môžete do jogurtov, pudingov, zmrzliny či osviežujúcej jahodovej limonády, ktorá vám spríjemni tieto slnečné dni.

Reďkovka

Reďkovka patrí medzi prvé semienka, ktoré na jar v našich záhradkách sadíme. V rámci prípravy na jar dokáže byť veľmi nápomocná, pretože pomáha znižovať váhu a je vysoko antitoxická. Obsahuje vitamín C, kyselinu listovú a draslík. Vďaka jej schopnosti rozpúšťať hlien, je vhodná aj pri liečení rôznych infekčných ochorení. Čím sú však staršie, tým obsahujú minerálov a vitamínov menej a zároveň aj ich chuť je menej výrazná. Preto by sa mali konzumovať čerstvé. Najlepšie chutí nakrájaná na maslovom chlebíku, s nátierkami alebo v šalátoch v kombinácii s inou zeleninou.

Špargľa

Ak ste ešte túto zeleninovú dobrotu neochutnali, je najvyšší čas to zmeniť. Okrem vlákniny obsahuje taktiež vitamíny C, B, A a E, železo, vápnik, fosfor, zinok a kyselinu listovú. Znižuje nie len krvný tlak, ale priaznivo pôsobí pri kožných problémoch, ako je napríklad akné. Zväčša ju konzumujeme ošúpanú a uvarenú s pridaním cukru. Milovníci špargle si môžu vybrať z bielej, zelenej a fialovej varianty. Ktorá je vaša obľúbená voľba?

Špenát

Nie všetci mu prídu na chuť, avšak špenát je zelenina, ktorú by sme určite mali zahrnúť do svojej životosprávy, ak sa chceme stravovať zdravo. Je zdrojom kyseliny listovej a omega 3 mastných kyselín. Pomáha znižovať tlak, hladinu cukru