Ako dodržať pitný režim kdekoľvek

///Ako dodržať pitný režim kdekoľvek

Zo 70% tvorí ľudské telo voda a preto je dôležité ju neustále dopĺňať. Bez nedostatočného pitia vody sa u vás môže vyskytnúť dehydratácia, bolesť hlavy, popraskané pery alebo nevoľnosť. Stačí pár návykov a všetkému sa vyhnete.

Nie každý je rovnaký a preto nám nestačí rovnaké množstvo vody. Všeobecne platí, že by sme mali vypiť približne 2 litre vody, ale záleží aj od váhy, ročného obdobia a spôsobu života. Nech už ste akýkoľvek, vodu piť musíte a najlepšie sa to naučíte týmito tipmi:

Fľaša sem, fľaša tam, len nech je plná vody…

…a správne označená. Všade si so sebou noste fľašu s vodou, jednu majte pri posteli, v práci, v aute, proste kdekoľvek je to možné. Naznačte si, koľko by ste mali vypiť každú hodinu a urobte si na fľaše čiarky podľa hodín. Ak chcete investovať, kúpte si fľašu, ktorá už označenie má.

Stiahnite si aplikáciu

Váš smartphone vám pomôže s dodržiavaním pitného režimu. Nie je totiž “múdry” len tak pre nič za nič. V obchode s aplikáciami si určite nájdete množstvo užitočných appiek, ktoré vám budú pripomínať, že sa máte napiť. Vhodné najmä pre zábudlivých.

Napite sa vždy, po/pred/počas určitých aktivít

Stanovte si, že vždy, keď niečo urobíte, robíte alebo dorobíte, sa trochu napijete. Pred jedlom, po použití toalety, počas cvičenia. Možno sa to nezdá byť veľa, ale na konci dňa si uvedomíte, že ste toho vypili dosť. Pravidlá si určujete vy a z povinnosti sa časom stane zvyk.

Jedzte jedlá s vysokým obsahom vody

Tekutiny do seba nedostanete iba pitím. Ide to aj jedením. Niektoré druhy ovocia a zeleniny sú z väčšej časti voda, takže len tým, že ich zjete uhasíte smäd. Výborným príkladom je melón, grepfruit, uhorka alebo cuketa. Ich obsah vody je nad 90% a viac vody dostanete už len pitím samotným.

Začnite piť bylinkový čaj

Všetci sa zhodneme na tom, že sladené nápoje by nemali tvoriť zdravý pitný režim. Čo však robiť, ak neradi pijete čistú vodu? Džúsy a kolové nápoje by nemali byť riešením. Zaujať by vás mohol čaj. Ideálne bylinkový. Je zdravý, má rôzne pozitívne účinky na náš organizmus a aj bez cukru je chutný. 

Pozrite si naše videá

Na YouTube nájdete aj náš BILLA kanál, na ktorom vám prinášame zaujímavé témy, recepty a rozhovory so známymi osobnosťami. Naučte sa niečo nové, inšpirujte sa alebo len tak relaxujte pri videách, ktoré pre vás s radosťou pripravujeme.

Inšpirujte sa našimi receptami

Život je omnoho lepší s dobrým jedlom. V našom receptári BILLA Kulinárium sa môžete inšpirovať množstvom receptov. Na výber máte zo širokej ponuky chutných jedál. Zdravé, chutné, rýchle, bez mäsa, s mäsom, aj bez laktózy a lepku. Začať môžete aj týmito tromi:

2019-11-08T19:10:43+02:0005. septembra 2019|Zdravá životospráva|

Prihlásenie do newslettra

Ak si želáte dostávať náš newsletter, zadajte, prosím, Vašu e-mailovú adresu. Prihlásením sa na odber newslettera súhlasíte Vyhlásením o spracovaní osobných údajov..

Používaním našich stránok vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. OK