Má vegánstvo zdravotné výhody? Samozrejme!

///Má vegánstvo zdravotné výhody? Samozrejme!

Vegánstvo a vegánska strava sú dnes dosť skloňovaná téma. Dôvodov, prečo niekto presedlá na rastlinnú stravu, je niekoľko. Pravdepodobne by ste medzi nimi našli i zdravotné výhody.

Možno sa vám to zdá neuveriteľné, ale je to tak. Vegánstvo môže byť zdraviu prospešné. Treba však myslieť na správne zloženie jedálnička a porozumieť potrebám svojho tela. To je však nutné aj pri živočíšnej strave. Pozrime sa teda na to, aké zdravotné výhody pre nás vegánska strava predstavuje. 

Môžete schudnúť 

Pri vegánskej strave ste dosť obmedzovaní tým, čo môžete a nemôžete jesť. Z hry vypadávajú všetky možné polotovary a nahrádza ich zelenina a ovocie. To môže mať za následok stratu váhy. Pri rôznych štúdiách bolo dokonca potvrdené, že vegánska strava je na chudnutie omnoho ideálnejšia ako iné porovnateľné diéty. Za dobu 18 týždňov schudli vegáni o 4,2 kíl viac, než kontrolná skupina s inou diétou. 

Budete prijímať omnoho viac vlákniny 

Vláknina sa nachádza v ovocí, zelenine, super potravinách alebo strukovinách. Skvelo zasýti, zlepšuje funkciu črevnej mikroflóry a návštevy toalety sú po nej častejšie a menej stresujúce. Nebudete sa musieť obávať nepríjemnej zápchy a zháňať lieky a doplnky stravy na uľavenie. 

Riziko niektorých chorôb sa môže znížiť

Úprava stravy zo živočíšnej na vegánsku môže mať za následok zníženie hladiny cukru v krvi. To výrazne ovplyvní riziko výskytu cukrovky typu II. Prejsť na vegánsku stravu sa oplatí ale aj ľuďom, ktorí už cukrovku majú. 

WHO dokonca uvádza, že vaša strava môže v istej miere ovplyvniť výskyt rakoviny. Viac strukovín, zeleniny, ovocia, vyhnutie sa údenému a spracovanému mäsu môže znamenať niekoľko-percentný pokles možnosti, že dostanete rakovinu hrubého čreva, prsníku alebo prostaty.

Aj vegánstvo má svoje “ale”

Nie všetko je ružové a to isté platí aj pre vegánsku stravu. Nič nie je tak dobré, aby to nemalo svoje zlé stránky. Tak, ako môžete schudnúť, môžete aj pribrať. Mnohé sladkosti a čipsy sú vegánske. To môže lákať k ich zvýšenej konzumácii. Vysadením živočíšnych produktov budete prichádzať aj o niektoré dôležité zložky potravy. Vitamín  B12, vitamín D, zinok alebo omega-3 mastné kyseliny. 

Pre bezproblémové fungovanie organizmu je potrebné ich doplniť rôznymi doplnkami výživy, tabletkami alebo rastlinnými alternatívami, ktoré tieto látky obsahujú v menšom množstve, než napríklad vajcia, mlieko alebo mäso a ryby. 

Pozrite si naše videá

Na YouTube nájdete aj náš BILLA kanál, na ktorom vám prinášame zaujímavé témy, recepty a rozhovory so známymi osobnosťami. Naučte sa niečo nové, inšpirujte sa alebo len tak relaxujte pri videách, ktoré pre vás s radosťou pripravujeme.

Inšpirujte sa našimi receptami

Život je omnoho lepší s dobrým jedlom. V našom receptári BILLA Kulinárium sa môžete inšpirovať množstvom receptov. Na výber máte zo širokej ponuky chutných jedál. Zdravé, chutné, rýchle, bez mäsa, s mäsom, aj bez laktózy a lepku. Začať môžete aj týmito tromi:
2019-11-25T09:38:29+01:0029. novembra 2019|Zdravá životospráva|

Prihlásenie do newslettra

Ak si želáte dostávať náš newsletter, zadajte, prosím, Vašu e-mailovú adresu. Prihlásením sa na odber newslettera súhlasíte Vyhlásením o spracovaní osobných údajov..

Používaním našich stránok vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. OK