Raňajky sú najdôležitejšou časťou dňa a ako začnete svoj deň často ovplyvní, ako sa bude vyvíjať. Ak chcete, aby bol čo najlepší, inšpirujte sa niektorými z týchto jedál.

Praženica alebo omeleta

Pokojne si môžete urobiť aj volské oko alebo hemendex. Vajíčka sú skvelým zdrojom bielkovín, HDL cholesterolu a poskytujú energiu až do obedu. Len tak ľahko vás neomrzia, pretože si ich môžete pripraviť na rôzny spôsob a ak máte hektické ráno, uvarte si zopár vajec natvrdo vopred. Raňajky tak zaberú len malý zlomok vášho rána.

Tvaroh s ovocím alebo orechmi

Je sýty, zrýchľuje metabolizmus a obsahuje veľa bielkovín. Doplňte ho nakrájaným jablkom a raňajky sú hotové. Keď máte radi niečo chrumkavé, stále môžete pridať rôznorodé orechy. 

Ak vám viac pasujú slané raňajky než sladké, siahnite po cottage cheese. Je podobný tvarohu, len je jemnejší a často dochutený.

Ovocný šalát

S ovocím doobeda nič nepokazíte. Vysoký obsah cukru vám dodá cez deň energiu na zvládnutie práce alebo školy. Ak máte pocit, že ovocie samotné nestačí, pridajte orechy, semiačka alebo med.