Naštartujte nový deň kvalitným strečingom

///Naštartujte nový deň kvalitným strečingom

Poznáte to, budík vás vytrhne z príjemného sna a vy musíte vstať a ísť školy alebo do práce. Ste celí polámaní a stuhnutí. Na pohodové naštartovanie nie je čas a potrebujete sa rýchlo dostať do formy. Vieme ako na to.

ranne_naťahovanie

Sériou jednoduchých cvičení nakopnete telo a uvoľníte stuhnuté svalstvo. Strečing je najdôležitejší pre športovcov, aby si pred a po namáhavom tréningu uvoľnili svaly. No hoci ráno sa zrejme nechystáte ísť behať alebo navštíviť posilňovňu, trochu sa ponaťahovať vám určite neuškodí.

1. Naťahovanie

Ešte kým ležíte v posteli, vystrite nohy, dajte ruky za hlavu a načiahnite sa čo najďalej ako len viete. Pri tomto cvičení sa vám ponapínajú všetky svaly a šlachy od hlavy až k prstom na nohách. Je to ideálne pre začatie dňa.

2. Kývanie nohami

Ďalším dobrým cvikom je nakláňanie nôh do strán. Rozpažte ruky do strán, pokrčte nohy v kolenách a striedavo ich kývajte s jednej strany na druhú. Pri tom sa môžete vytáčať trupom do opačnej strany. Možno začujete aj pukanie v chrbtici a príjemné uvoľnenie stuhnutých svalov.

3. Priťahovanie k nohám

Stále nemusíte vstať z postele aby sa ponaťahovali. Prejdite do sedu a vystrite nohy pred sebou. Snažte sa k nim pritiahnuť trupom čo najbližšie, pri čom si môžete pomáhať rukami. Známe pálenie pod kolenami vám signalizuje, že sa vaše šľachy naťahujú, čo je len dobre.

ranne cvicenie

4. Mačací chrbát

Keď máte možnosť sledovať vášho domáceho miláčika, všimnite si, že vždy po dlhšom oddychu sa najprv natiahne, až potom sa vydá na výzvedy po byte, či záhrade. Aj vy môžete vyskúšať techniku mačacieho chrbta, pri ktorom ste na všetkých 4 a zohýbate sa telom k zemi a veľkým oblúkom smerom dopredu urobíte akýsi kruh. Pritom si ponaťahujete chrbát a krčnú chrbticu.

5. Ruky za chrbtom

Nemyslíme stáť pred zrkadlom ako sbskar pred podnikom, ale tak, že jednou rukou idete zo spodu od krížov a druhou ponad rameno a snažte sa dlane spojiť. Tým si natiahnete chrbát aj ruky.

6. Výskoky s rozpažením

Nakoniec si poskáčte a pritom rozpažujte a pripažujte ruky. Rozprúdi sa vám krv tele a budete sa cítiť plní energie. Navyše pri tejto aktivite okysličíte aj mozog a naštartujete sa do nového dňa.

Pozrite si naše videá

Na YouTube nájdete aj náš BILLA kanál, na ktorom vám prinášame zaujímavé témy, recepty a rozhovory so známymi osobnosťami. Naučte sa niečo nové, inšpirujte sa alebo len tak relaxujte pri videách, ktoré pre vás s radosťou pripravujeme.

Inšpirujte sa našimi receptami

Život je omnoho lepší s dobrým jedlom. V našom receptári BILLA Kulinárium sa môžete inšpirovať množstvom receptov. Na výber máte zo širokej ponuky chutných jedál. Zdravé, chutné, rýchle, bez mäsa, s mäsom, aj bez laktózy a lepku. Začať môžete aj týmito tromi:
2020-06-08T15:15:56+02:0024. júna 2020|Zdravá životospráva|

Prihlásenie do newslettra

Ak si želáte dostávať náš newsletter, zadajte, prosím, Vašu e-mailovú adresu. Prihlásením sa na odber newslettera súhlasíte Vyhlásením o spracovaní osobných údajov..

Používaním našich stránok vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. OK