Pohánka sa radí do skupiny pseudocereálií a prišla k nám z juhovýchodnej Ázie. Dnes sa pestuje po celom svete a najmä na severnej pologuli. Hoci túto rastlinu poznáme už tisícročia a živili sa ňou aj naši predkovia, opäť sa vracia do nášho povedomia v modernej dobe ako mimoriadne zdravá potravina.

pohanka stravovanie

1. Je cenená najmä kvôli vysokému obsahu minerálov a antioxidantov.

2. Má nízky glykemický index, vďaka čomu znižuje riziko cukrovky a reguluje hladinu cukru v krvi.

3. Preukázateľne znižuje tvorbu žlčníkových kameňov a podporuje detoxikáciu organizmu.

4. Určité zložky pohánky pomáhajú pri liečbe onkologických ochorení a minimalizuje riziko rakoviny čriev.

5. Je vhodná na diétu a pri chudnutí, keďže neobsahuje takmer žiadne tuky a má nízky obsah proteínov.

zdrave stravovanie pohanka

6. Pohánka je bohatá na vysokokvalitné aminokyseliny, najmä lyzín a arginín.

7. Konzumácia pohánky znižuje cholesterol a prospešne vplýva na kardiovaskulárny systém.

8. Neobsahuje glutén, čím je vhodná pre bezlepkových stravníkov. 

9. Vyrába sa z nej aj múka, ktorá vie nahradiť klasickú pšeničnú múku.

10. Vďaka vysokému obsahu magnézia a rutínu sa zlepšuje krvný obeh a znižuje riziko srdcovo cievnych chorôb.

11. Pravidelná konzumácia pohánky pomáha redukovať vysoký krvný tlak.

12. Viete si z nej pripraviť chutnú kašu, pridať do šalátov a môže slúžiť ako náhrada ryže.