Priberáte cez zimu? Má to svoje dôvody

///Priberáte cez zimu? Má to svoje dôvody

Dni sú kratšie a chladnejšie. Dostáva sa k nám menej slnka, prší, fúka vietor a nikomu sa do takého počasia nechce. Ostaneme radšej doma a zjeme niečo dobré. Následne priberáme. Ako sa tomu vyhnúť?

Prečo cez zimu priberáme? 

Otázka, ktorá nám nedá spávať. Pre mnohých z nás sa to deje rok-čo-rok a je ťažké s tým bojovať. Avšak všetko má svoj dôvod. Zimné priberanie ich má hneď niekoľko. 

  • sviatočné jedlá a nápoje – kto by odolal čerstvo upečeným koláčom, medovníkom, zemiakovému šalátu, horúcej čokoláde a varenému vínu? Naozaj málokto. Počas zimného obdobia je veľa sviatkov, ktoré si vyžadujú slávnostné pohostenie. V spojení s malým množstvom pohybu a dojedaním všetkých zvyškov zo sviatočných obedov si koledujete o kilá navyše, 
  • sezónne afektívna porucha – nedostatok slnečných lúčov vo vás môže vyvolať pocity nešťastia a smútku. Nie, nie je to len obyčajná zlá nálada, nazýva sa to sezónne afektívna porucha a ide o typ klinickej depresie. Niektorí ľudia ju dostanú každú zimu a aj to je jeden z dôvodov, prečo môže ísť ručička na váhe vyššie, 
  • viacej spánku – chladné počasie láka zostať v teplej posteli dlhšie a vstávanie je omnoho komplikovanejšie. V okne vidíte minimum prírodného svetla a aj večer je ťažšie odolať ísť spať v skorších hodinách. Ste menej produktívni a spaľovanie kalórii už nechceme takmer vôbec riešiť, 
  • hrubšie oblečenie – cez zimu ste zabalení do viacerých vrstiev oblečenia a častokrát nemáte ani potuchy, ako pod ním vlastne vyzeráte. Je jednoduché stratiť prehľad o váhe a svojej postave, ak ju vôbec nevidíte, 
  • evolúcia – presne tak, za priberanie môžu čiastočne aj naše gény. V minulosti zima znamenala menšie zásoby jedla a potrebu jesť všetko, čo naši predkovia uvideli. 

Ako sa priberaniu vyhnúť? 

Už poznáme dôvody prečo priberáme, teraz si povieme, ako sa tomu môžeme vyhnúť. Pretože výhovorka “lebo evolúcia” nikoho neospravedlňuje a cez leto budeme márne vymetať všetky posilňovne, zimné kilá nezmiznú tak ľahko ako sa objavili. 

  • nezabudnite na pohyb – počas zimných mesiacov máte omnoho menej príležitostí na pohyb, športovanie vonku je pre mnohých takmer nemožné. Aby ste sa udržali vo forme stačí cvičiť v pohodlí domova aspoň niekoľko minút denne. Stačia aj obyčajné drepy, sklápačky alebo prechádzka (aj keď je vonku teplota pod nulou),
  • vyhnite sa stresu – ľahšie sa to povie ako urobí. Príchod Vianoc je viac o strese z nákupov a príprav než o pokojných sviatkoch s rodinou. Tento rok skúste nakúpiť v dostatočnom predstihu a netrápte sa ak nenájdete ten najkrajší vianočný stromček, 
  • stanovte si pravidelný režim – určite si, kedy budete jesť raňajky, obed, večeru, kedy budete pracovať, kedy pôjdete do postele a kedy budete vstávať. Dodržiavajte svoj rozvrh. Pravidelnosť by mohla pomôcť aj s udržaním stálej váhy a oddialiť priberanie. 

Pozrite si naše videá

Na YouTube nájdete aj náš BILLA kanál, na ktorom vám prinášame zaujímavé témy, recepty a rozhovory so známymi osobnosťami. Naučte sa niečo nové, inšpirujte sa alebo len tak relaxujte pri videách, ktoré pre vás s radosťou pripravujeme.

Inšpirujte sa našimi receptami

Život je omnoho lepší s dobrým jedlom. V našom receptári BILLA Kulinárium sa môžete inšpirovať množstvom receptov. Na výber máte zo širokej ponuky chutných jedál. Zdravé, chutné, rýchle, bez mäsa, s mäsom, aj bez laktózy a lepku. Začať môžete aj týmito tromi:
2019-11-19T11:53:37+01:0024. novembra 2019|Zdravá životospráva|

Prihlásenie do newslettra

Ak si želáte dostávať náš newsletter, zadajte, prosím, Vašu e-mailovú adresu. Prihlásením sa na odber newslettera súhlasíte Vyhlásením o spracovaní osobných údajov..

Používaním našich stránok vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. OK