Pre zabezpečenie silnej imunity je potrebné udržiavať zdravú črevnú mikroflóru. K tomu najviac prispievajú probiotiká. Ako ich však dostať do tela? Možnosti sú dve. Buď si ich kúpite v lekárni vo forme doplnkov stravy, alebo si doprajete chutné jedlo z týchto 10 potravín.

Probiotiká

Probiotiká v potravinách

1. Jogurt

Keďže najväčším zdrojom probiotík sú mliečne kultúry, tak jogurt je ideálnou voľbou pre ich doplnenie. Pri výbere však dbajte, aby daný produkt bol obohatený o živé kultúry, keďže pasterizácia zabíja všetky baktérie, aj tie prospešné.

2. Kefír

Ďalším mliečnym výrobkom vhodným pre získanie probiotík je kefír. Má jemne kyslú chuť a je vhodný k príprave výdatných raňajok. Čo je ešte dôležitejšie, je vhodný aj pre ľudí s intoleranciou na mlieko, avšak je to individuálne a musíte to odskúšať na sebe.

3. Zrejúce syry

Ešte na chvíľu zostaneme pri mliečnych výrobkoch. Zrejúce syry ako ementál, gouda, cheddar alebo parmezán tiež obsahujú prospešné kmene probiotík. Hoci ich neobsahujú toľko čo iné potraviny, ich častá konzumácia bez problémov vyvažuje tento drobný nedostatok.

4. Bryndza

Tento tradičný slovenský produkt jednoznačne patrí do našej kuchyne. Má skvelú chuť aj vôňu a je jedným z najbohatších zdrojov laktobacilov a vitamínu B. V obchodoch vyberajte nepasterizovanú ovčiu bryndzu, prípadne siahnite po domácich výrobkoch zo slovenských salašov.

Probiotiká