Chuť na sladké je úplne normálna vec a má ju každý jeden z nás. Nie vždy je ale správna doba zjesť na posedenie celú čokoládu. Čo teda robiť, aby sme sa tomu vyhli? Skúste 15 alternatív.

1. Ovocie

Ovocie stále obsahuje vysoký podiel cukru, ale lepšie, než niečo nezdravé. Okrem cukru však z ovocia prijímate aj vitamíny, živiny a mnohokrát aj veľa vody.

2. Zelenina

Je v nej plno vitamínov, živín a niektoré sú z vysokého podielu voda. Napríklad aj melón je zelenina. Vhodný je do ovocných a zeleninových šalátov, ale aj samotný.

3. Vajcia

Ak si ich spravíte na raňajky, napríklad ako omeletu so zeleninou, vaše telo získa zdroj energie takmer na celý deň. To bude dôvodom, prečo nebudete túžiť po extra energii v podobe sladkostí.

4. Datle a sušené slivky

Ideálna náhrada cukríkov. Stále ide o sladké jedlo, len trošku zdravšie.

5. Mix sušeného ovocia a orechov

Sladké sušené ovocie je zdrojom cukru a orechy zase poskytnú zdravé tuky, ktoré telo premení na energiu a nebude vyžadovať ďalšie sladké maškrty.