S týmito 15 potravinami zaženiete chuť na sladké

//, Zdravá životospráva/S týmito 15 potravinami zaženiete chuť na sladké

Chuť na sladké je úplne normálna vec a má ju každý jeden z nás. Nie vždy je ale správna doba zjesť na posedenie celú čokoládu. Čo teda robiť, aby sme sa tomu vyhli? Skúste 15 alternatív.

1. Ovocie

Ovocie stále obsahuje vysoký podiel cukru, ale lepšie, než niečo nezdravé. Okrem cukru však z ovocia prijímate aj vitamíny, živiny a mnohokrát aj veľa vody.

2. Zelenina

Je v nej plno vitamínov, živín a niektoré sú z vysokého podielu voda. Napríklad aj melón je zelenina. Vhodný je do ovocných a zeleninových šalátov, ale aj samotný.

3. Vajcia

Ak si ich spravíte na raňajky, napríklad ako omeletu so zeleninou, vaše telo získa zdroj energie takmer na celý deň. To bude dôvodom, prečo nebudete túžiť po extra energii v podobe sladkostí.

4. Datle a sušené slivky

Ideálna náhrada cukríkov. Stále ide o sladké jedlo, len trošku zdravšie.

5. Mix sušeného ovocia a orechov

Sladké sušené ovocie je zdrojom cukru a orechy zase poskytnú zdravé tuky, ktoré telo premení na energiu a nebude vyžadovať ďalšie sladké maškrty.

6. Smoothie

Nemyslíme smoothie plné cukru, čokolády a mlieka. Jednoduchou kombináciou špenátu, datlí, banánu a jablka získate chutný dezert (takmer) bez výčitiek.

7. Mäso a ryby

Bielkoviny v mäse a rybách vás zasýtia omnoho lepšie, než cukry z čokolády. Minimálne nebudete po pol hodine opäť pociťovať hlad.

8. Bataty

Alebo aj sladké zemiaky majú síce vysoký podiel sacharidov, ale aj vitamínov a vlákniny. Pridaním batatov do jedál vytvoríte vyrovnaný jedálniček, ktorým docielite, že nebudete vyžadovať toľko sladkého.

9. Jogurt

Ideálny je napríklad grécky jogurt alebo skyr, mliečny výrobok podobný jogurtu, ktorý má vysoký obsah proteínu a nízky podiel cukru. Ak vám to však nestačí, môžete kombinovať napríklad s ovocím a máte pestrú desiatu.

10. Žuvačky alebo mentolky bez cukru

Sladkú chuť majú vďaka umelým sladidlám. Samozrejme, stále sú to cukry, ale je ich menej a aj samotný pocit žutia môže niekomu pomôcť s chuťou na sladké.

11. Strukoviny

Možno to vyznie zvláštne, ale zakomponovanie strukovín s vysokým obsahom vlákniny môže mať za následok, že sladké už nebudete toľko vyžadovať. Budete dlhšie sýti a odrazí sa to aj na možnom zvýšenom apetíte.

12. Ovocné a ovsené tyčinky

Chuť na sladké môžete zahnať tyčinkami, ale pozor na ich obsah! Mnohé v sebe ukrývajú množstvo cukrov, preto dajte prednosť tým, ktoré majú ovsené vločky, sušené ovocie a orechy.

13. Chia semienka

Vďaka svojej špecifickej “želatínovej” konzistencii vás zasýtia na veľmi dlho, čo môže mať za následok menšie nutkanie na sladké. Navyše sú zdrojom vlákniny a omega-3 mastných kyselín.

14. Bobuľové ovocie

Sú veľmi sladké, ale aj bohaté na vlákninu. Za hrsť malín, jahôd alebo černíc dodá telu to, čo by vám kysnutý koláč nikdy nedal.

15. Tmavá čokoláda

Keď už musíte mať čokoládu, uistite sa, že má vysoký podiel kakaa. Aspoň 70%. Nemyslite si však, že čím viac kakaa, tým menej cukru a môžete tejto čokolády zjesť kilo. Aj pri tmavej čokoláde treba poznať hranice.

Pozrite si naše videá

Na YouTube nájdete aj náš BILLA kanál, na ktorom vám prinášame zaujímavé témy, recepty a rozhovory so známymi osobnosťami. Naučte sa niečo nové, inšpirujte sa alebo len tak relaxujte pri videách, ktoré pre vás s radosťou pripravujeme.

Inšpirujte sa našimi receptami

Život je omnoho lepší s dobrým jedlom. V našom receptári BILLA Kulinárium sa môžete inšpirovať množstvom receptov. Na výber máte zo širokej ponuky chutných jedál. Zdravé, chutné, rýchle, bez mäsa, s mäsom, aj bez laktózy a lepku. Začať môžete aj týmito tromi:

2019-11-08T19:13:37+02:0004. septembra 2019|Najčítanejšie články, Zdravá životospráva|

Prihlásenie do newslettra

Ak si želáte dostávať náš newsletter, zadajte, prosím, Vašu e-mailovú adresu. Prihlásením sa na odber newslettera súhlasíte Vyhlásením o spracovaní osobných údajov..

Používaním našich stránok vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. OK