Smoothies si zaslúžene vybojovali vysoké miesto v rebríčku najpopulárnejších jedál. Niet sa čomu diviť, osviežujúce, sladké, sýte i hydratujúce. Presne také môžu byť a záleží len na vás, ako si ich pripravíte. Vedeli ste, že môžu byť aj pikantné?

smooothie na kazdy den

Zázvorové smoothie

Zázvor sa všeobecne odporúča konzumovať hlavne cez zimu. Avšak jeho zdravotné benefity sú významné po celý rok. Zmiešajte jeden koreň zázvoru, jablko a mango a doprajte si osviežujúci pokrm, ktorý zasýti aj aktivuje potenie, čím sa prirodzene ochladíte.

Pikantné chilli-smoothie

Hoci väčšina smoothies sú sladké alebo kyslé, musíme vyzdvihnúť benefity aj tých štipľavných. Pridanie polky jalapeňo papričky do vášho smoothies mu pridá výraznú chuť a exotický nádych. Kapsaicín obsiahnutý v papričke napomáha k správnej funkcii metabolizmu a zefektívňuje chudnutie.

Orieškové smoothie

Oriešky sa pridávajú do rôznych smoothie pre zhutnenie a zvýraznenie chuti. Doprajte si orieškovú nádielku, z ktorej sa vám rozšíria nie len zreničky ale aj cievy. Stačí ak zmiešate lyžicu mandľového masla, jeden banán, za hrsť kešu orieškov a pohár mandľového mlieka. A výsledok? Krémové lahodné smoothie, plné orieškových tónov a jemnej vyváženej chuti.

smoothie_august

Kakaové smoothie

Máte radi banány v čokoláde? Toto smoothie si potom určite zamilujete! Namiešajte si delikátny nápoj, ktorý poteší vaše chuťové poháriky a prenesie vás do detských čias. Potrebujete len 2 zrelé banány, 2 polievkové lyžice granka (pre zdravšiu verziu 1 polievkovú lyžicu aspoň 80% kakaa) prípadne ak ste fajnšmekri, môžete pridať aj trochu kávy a pohár a mandľového mlieka.

Chladivé smoothie

Zelená je dobrá pre oči a v tomto prípade aj pre žalúdok. Vyskúšajte kombináciu šalátových uhoriek s limetkovou šťavou a mätou. Výsledná chuť v sebe spája ľahkosť uhoriek, osviežujúcu kyslosť limetiek a chladivý nádych mäty. V horúce letné dni je to tá najlepšia voľba pre schladnenie organizmu a doplnenie potrebných tekutín.