Snažíte sa schudnúť a byť zdravší? Pomôže vám vláknina

///Snažíte sa schudnúť a byť zdravší? Pomôže vám vláknina

Vláknina je časť jedla, ktorú naše telá nedokážu spracovať. Paradoxne ju však musíme jesť, aby naše tráviace sústavy pracovali tak, ako majú. Prečítajte si, v ktorých potravinách je najviac vlákniny.

 

Síce ju nedokážeme stráviť, ale má pre nás zmysel. Keď sa dostane vláknina do čriev, je zdrojom potravy pre dobré baktérie, ktoré pomáhajú udržiavať rovnováhu v tráviacom trakte. To môže mať za následok chudnutie, zníženie hladiny cukru v krvi a pomáha aj pri zápche

Denne by ste mali zjesť 25 gramov vlákniny ak ste žena a 38 gramov ak ste muž. Pravda je však taká, že zjeme omnoho menej potravín na vlákninu. Denne to je približne 16 gramov. 

S rebríčkom potravín bohatých na vlákninu si dokážete zabezpečiť, aby ste zjedli presne toľko, koľko potrebujete. Potraviny sú zoradené podľa toho, koľko vlákniny obsahujú na 100 gramov. 

1. Chia semienka 

Ak ste čakali, že sa a vrchole rebríčka bude nachádzať jablko, sklameme vás. Najviac vlákniny na 100 gramov obsahujú chia semienka. Je to neuveriteľných 34,4 gramov. 

2. Pukance 

Máme na mysli pukance vypukané vzduchom, teda v mikrovlnke, nie na oleji. Ideálne sú bez soli a tuku. Pridaním napríklad masla strácajú svoje výhody a miesto chudnutia budete priberať. Pukance obsahujú 14,5% vlákniny. 

3. Mandle

Chutné orechy, ktoré tak radi používame pri varení. Skvelé sú aj samotné. Okrem vlákniny sú aj skvelým zdrojom vitamínu E, horčíka, alebo zdravých tukov. 100 gramov mandlí obsahuje 12,5 gramov vlákniny. 

4. Horká čokoláda 

Nie, nie tá na varenie. Obsah kakaa musí byť minimálne 70% a podiel pridaného cukru naopak minimálny. Na 100 gramov pripadá 10,9% vlákniny. 

5. Ovsené vločky 

Obľúbené raňajkové jedlo, ktoré pri troche kreativity nikdy neomrzí. Najviac vlákniny získate s ovsenej kaše, ktorú si pripravíte doma. Kupované majú väčšinou množstvo pridaných cukrov, ktoré neprekryje ani vláknina, ktorej je mimochodom 10,6%. 

6. Artičoky 

Možno sa s artičokami až tak nekamarátime. V našich končinách sa vo varení veľmi nepoužívajú, čo je ale veľká škoda. Na 100 gramov pripadá 8,6 gramov vlákniny. 

7. Žltý lúpaný hrach 

Či už v polievkach alebo v prívarkoch. V školských jedálňach nepatrili k najobľúbenejším jedlám, ale nutrične to vyrovnávajú naplno. Podiel vlákniny je 8,3%. 

8. Šošovica 

So strukovinami pokračujeme. O niečo menej (7,9%) vlákniny obsahuje šošovica. Teraz, počas vianočných sviatkov, sa s ňou stretneme častejšie. 

9. Cícer 

V minulosti celkom prehliadaná strukovina, dnes je hviezdou mnohých najmä vegetariánskych jedál. Uvarený cícer obsahuje 7,6 gramov vlákniny. 

10. Avokádo 

Rebríček ukončíme avokádom, super potravinou. Je plné vitamínov, zdravých tukov a vlákniny. V avokáde jej nájdete 6,7%. 

Okrem potravín na zozname určite nezabúdajte ani na ostatné strukoviny, ovocie (najmä to so šupkou, teda jablká a hrušky) a zeleninu. 

Pozrite si naše videá

Na YouTube nájdete aj náš BILLA kanál, na ktorom vám prinášame zaujímavé témy, recepty a rozhovory so známymi osobnosťami. Naučte sa niečo nové, inšpirujte sa alebo len tak relaxujte pri videách, ktoré pre vás s radosťou pripravujeme.

Inšpirujte sa našimi receptami

Život je omnoho lepší s dobrým jedlom. V našom receptári BILLA Kulinárium sa môžete inšpirovať množstvom receptov. Na výber máte zo širokej ponuky chutných jedál. Zdravé, chutné, rýchle, bez mäsa, s mäsom, aj bez laktózy a lepku. Začať môžete aj týmito tromi:
2019-12-16T12:05:17+02:0019. decembra 2019|Zdravá životospráva|

Prihlásenie do newslettra

Ak si želáte dostávať náš newsletter, zadajte, prosím, Vašu e-mailovú adresu. Prihlásením sa na odber newslettera súhlasíte Vyhlásením o spracovaní osobných údajov..

Používaním našich stránok vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. OK