Stastnejsi zivot

Máte silnú motiváciu urobiť so svojím životom poriadky a dlhodobo presedlať na radostnú vlnu? Máme pre vás pár účinných rád, ako dosiahnuť každodenný pocit šťastia bez toho, aby časom vyprchal. Pýtate sa čo je to tajomstvo? Pravidelná rutina!

 

Myslíte, že existuje návod na šťastie?

Pravda, že bez správnej motivácie by sme sa neodhodlali v živote na nič. Poháňa nás vpred, no jej nevýhoda môže byť v tom, že tento pocit odhodlania rýchlo vyprchá. Skúste praktizovať našich 5 tipov, ktoré vám prinesú šťastie do života a uvidíte, že jednoduchými cvičeniami dosiahnete dlhodobú zmenu.

1. Určite si svoje základné hodnoty

Každý má svoje hodnoty, podľa ktorých sa rozhoduje, správa a žije. Nie každý však vie aké konkrétne hodnoty vyznáva, a tiež ktoré určujú jeho šťastie a budúcnosť. K pocitu šťastia vám dopomôže aj jedno obyčajné a jednoduché cvičenie. Napíšte si svoje hodnoty na papier, a aspoň raz za deň si ich zopakujte. Mať spísané základné hodnoty je skvelým spôsobom, ako byť šťastný, pretože vám pripomínajú vlastné zásady a ideály, podľa ktorých žijete. Pre príklad uvedieme zdravie, láska, rodina, čestnosť, sloboda, pokora, spoľahlivosť a pod. Čím viac si ich budete pripomínať, tým viac budete podľa nich aj žiť a tešiť sa z nich.

2. Zaraďte si cvičenie vďačnosti do každého dňa

Toto 5 minútové cvičenie si obľúbite! Budete sa po ňom cítiť ako znovuzrodení. Stačí si nahlas zopakovať všetky veci, situácie, úspechy, a ľudí v okolí, za ktorých ste vďační. Spomeňte si, čo všetko sa vám do teraz podarilo od tých najmenších úspechov. Zistíte, že naozaj máte byť za čo vďační a naplní vás to nesmiernou radosťou, za to vám ručím!

3. Pomáhajte a budete šťastnejší

Skúste si dať záväzok, že aspoň raz za nejaký čas urobíte dobrý skutok. Ten totiž pomáha dvojnásobne – druhému urobíte radosť, a vy sa budete cítiť oveľa šťastnejší. Nejde o to aký dobrý skutok vymyslíte. Môže to byť prepitné snaživému čašníkovi, pomoc s mobilom seniorovi, či dobrovoľnícka činnosť pre rôzne charitatívne organizácie. Ak by vám predsa len nič nenapadlo, skúste taký experiment – jeden deň sa aspoň trikrát usmejte na cudzieho človeka a zaželajte mu pekný deň. Úsmev nič nestojí, je zadarmo, a pritom tak hodnotný. Dokonca aj americké výskumy dokazujú, že pomoc iným preukázateľne vytvára väčší pocit šťastia, tak na čo čakať?

4. Cvičenie šťastia

Šťastie si môžete dokonca aj nacvičiť. Dajte si dokopy všetky aktivity, veci a situácie, ktoré vám robia radosť a snažte sa, aby pokrývali väčšinu vášho dňa. Samozrejme, všetci máme aj nepríjemnejšie aktivity, ktoré nemôžeme hneď odstrihnúť a je ich nutné spraviť. Avšak, minimalizujte ich množstvo na minimum, nech prevládajú tie radostné situácie, ľudia, ktorí vás rozosmejú a nabijú energiou. Akákoľvek nálada je totiž vysoko nákazlivá. Dobre zvažujte s ktorými ľuďmi budete tráviť svoj čas a pozorne si všímajte ako sa po stretnutí s nimi cítite.

5. O svoje šťastie sa treba starať

Úplne rovnako, ako o svoje zdravie či prácu. Dôležité však je, aj keď drobnými a nenáročnými cvičeniami, si vedome vytvoriť každodennú rutinu, ktorá nám zabezpečí dlhodobý prílev šťastia a smiechu, ktorý tak ľahko nevyprchá. Nie vždy sa nám možno bude chcieť precvičovať pozitívne myslenie, no pravidelným opakovaním dosiahnete zázraky.