stastny pocas koronakrizy

Šťastný počas koronakrízy, keď denne pribúdajú zlé správy? Valia sa na Vás z každej strany, ako vrece tehál. Dobrou správou však je, aj keď sa to tak na prvý pohľad nezdá, že život máme pevne vo svojich rukách. Potrebujeme začleniť do života pár užitočných princípov, a všetko sa môže pohnúť tým správnym smerom.

Ako byť šťastný aj v tejto spoločenskej situácii?

Vyzerá to trochu, ako nerozlúštiteľná rovnica. Riešenie však môže byť úplne prozaické. Neveríte? Praktický návod, ako sa naštartovať tým správnym smerom pozdvihne Váš život, aj napriek nepriaznivým okolnostiam. Ako na to?

Instantné šťastie pomocou cvičenia

Nezáleží na tom, aké problémy riešite, a kde sa práve nachádzate. Skúste si aspoň na pár minút spomenúť na čo najviac aktivít, zážitkov a stretnutí, ktoré vám vyčaria úsmev na perách. Čím viac budete premýšľať nad vecami, ktoré vás bavia, tým častejšie budete cítiť vnútornú spokojnosť. Môže ísť o úplne jednoduché veci, ako napríklad čítanie knihy, varenie, pozeranie seriálu či iné koníčky, ktoré ste odložili na neurčito pre pracovnú vyťaženosť. Možno je opäť čas ich začleniť do života.

Nebojte sa snívať

Predstavte si, že čokoľvek by ste si želali sa splní bez ohľadu na okolnosti, v ktorých sa aktuálne nachádzate. Skúste si spísať svoje tajné priania na papier spolu s dôvodmi, prečo po nich túžite. Vytvoríte si tak svoj zoznam cieľov. Môžu to byť pracovné a finančné vízie, túžby v oblasti zdravia a vzhľadu, rodinné či osobné méty, ktoré máte. Buďte konkrétni, aby ste si ich vedeli veľmi jasne predstaviť, a zároveň boli merateľné. Čím viac budete svoju pozornosť k nim upriamovať, tým skôr nájdete spôsoby, ako ich zrealizovať. Vyberte si aspoň jeden cieľ, na ktorom budete pracovať, napríklad 5 minút denne. Za rok je to presne 1825 minút, ktoré vás vedia dostať do cieľovej rovinky, ani sa nenazdáte.

Pohyb znásobuje hormóny šťastia

Pocit šťastia viete vo svojom tele zintenzívniť, aj vďaka dostatočnému pohybu. Výskumy zistili, že už pár minúť cvičenia dokáže znížiť depresiu a priaznivo ovplyvniť psychiku. Ak si vyberiete také cvičenie, ktoré vás baví, spojíte príjemné s užitočným. Nemusíte byť zrovna fanúšikom posilňovní, aj prechádzka v prírode dokáže divy s telom i dušou. Naplánujte si pravidelný pohyb a ručím vám za to, že budete mať násobne viac energie a čistejšiu myseľ.

Cvičenie vďačnosti

Podstatou meditácie je vyčistenie hlavy a získanie pokoja. Rovnakým spôsobom funguje aj jednoduché cvičenie vďačnosti. Každé ráno alebo večer si spíšte aspoň päť dôvodov, za ktoré ste vďační, či na ktoré ste hrdí, že sa vám podarilo dosiahnuť. Ak sa vrátite k zoznamu už pri prvom náznaku zlej nálady, stres aj negativita sa rozplynú v zlomku sekundy.

Recept na šťastie

Vo svojej podstate je jednoduchý. Veci, ktoré vám prinášajú negatívne emócie robte čo najmenej. Naopak, tie radostné aktivity a zážitky si pestujte v čo najväčšej miere. V praxi to možno nie je také jednoduché, no aj malé zmeny dokážu priniesť veľké výsledky, ak sa robia pravidelne. Človek sa vie naučiť byť šťastným rovnako, ako sa viete naučiť bicyklovať. Tajomstvo spočíva v neustálom tréningu a procese zlepšovania sa.