Vitamíny na pleť

Tipy pre zdravú pleť, alebo ako sa prejesť k zdravej pleti nám prezradila Eva Blaho, výživová poradkyňa a naturopatka z portálu Zdravie bez liekov. Naša pleť nám dokáže ovplyvniť sebavedomie a spokojnosť so sebou samým. Za starostlivosť o pleť sme ochotní vyhodiť nemalé peniaze a vyskúšať rôzne domáce recepty. Tu je 7 základných tipov ako na to.

Existujú vitamíny na pleť?

Nebojte sa tuku!

Existuje čoraz viac dôkazov o tom, že tuk nie je nebezpečný a netreba sa mu vyhýbať. Každá bunka v našom tele je zložená z tuku a to sa týka aj pokožky. Tuk pomáha pokožke vyzerať plno, sviežo a zdravo. Snažte sa vyberať si zdravé tuky ako napríklad ryby (makrela, losos, sardinky), orechy (hlavne vlašské), ľanové semienka, avokádo či vajíčka.

Bylinky pre zdravú pleť

Najjednoduchšie ako ich môžeme zapracovať do svojho denného režimu je vo forme čaju. Ak chcete, aby vám naozaj pomohli, vyberajte si kvalitné čaje a pokiaľ možno sypané. V takejto forme získate nielen liečivé účinky čajov, ale doplníte aj svoj pitný režim. Je niekoľko byliniek, ktoré podporujú zdravú a žiarivú pokožku – ďatelina lúčna, praslička poľná, žihľava alebo kamilky. A všetky sú aj chutné.

Čistá strava, čistá pleť

Asi najviac podceňovaným faktorom, ktorý má najväčší podiel na tom, ako naša pleť vyzerá je strava. Jedálniček bohatý na rafinovaný cukor, alkohol, fast food, polotovary a s nedostatkom zeleniny, ovocia a kvalitných bielkovín je to recept na pohromu.

Ak už nič iné, snažte sa denne konzumovať aspoň 5 porcií, alebo kúskov zeleniny, 2 porcie ovocia a kvalitné rastlinné alebo živočíšne bielkoviny. Veľa pite a nezabudnite pritom vyradiť sladené nápoje a ovocné šťavy.

Vitamín D

Vitamíny na pleť – vitamín D

Živiny zohrávajú veľkú úlohu na údržbe vašej pokožky a ich nedostatok sa môže prejaviť práve na zdraví pokožky. Dôležitý je aj Vitamín D, preto sme mu na našom portáli venovali celý článok. Predtým ako siahnete po doplnkoch, dajte si ho najprv otestovať. V zimnom období sa ťažšie získava zo slnka, a tak skúste do stravy zaradiť potraviny ako napríklad tresčiu pečeň, žĺtka, kvalitné maslo a naklíčené semienka.

Vitamín A

Zohráva dôležitú úlohu pri podpore a udržiavaní epitelového tkaniva a pomáha pri hojení rán. Nájdete ho v kvalitnom masle, žĺtkoch, pečeni, morských rybách. Vo forme betakaroténu ho nájdete v mrkve, sladkých zemiakoch, špenáte, marhuliach, či v iných žlto-oranžových plodoch.

Zinok

Jeho nedostatok je spojený s problémovou pokožkou, ako je napr. akné, zlé hojenie rán, strie alebo časté poranenia pokožky. Zinok obsahujú hlavne: hovädzie mäso, pivovarské kvasnice, paprika, žĺtka, zázvor, jahňacina, ustrice, slnečnicové a tekvicové semienka. Takisto celozrnné múky a pečivo môžu byť vhodným zdrojom zinku, aj keď práve pri mletí sa stratí asi 80% jeho množstva.

Vitamín C je tiež dôležitý pre zdravú pleť

Ako dôležitý antioxidant chráni pokožku pred poškodením. Zároveň je dôležitý kofaktor pri syntéze kolagénu a prispieva tak k pružnej a zdravej pokožke. Nájdete ho prakticky v každej čerstvej zelenine a ovocí. Netreba však zabúdať že aj čerstvé zelené vňatky a bylinky sú dobrým zdrojom vitamínu C.