Zdravé jedlá na večeru, ktoré vám prinesú kvalitný spánok

//, Zdravá životospráva/Zdravé jedlá na večeru, ktoré vám prinesú kvalitný spánok

Zdravá strava je nielen dobrým začiatkom dňa, ale aj jeho koncom. Na večer nie je dobré jesť ťažké jedlá, vyberte si radšej niečo vhodnejšie. Zdravá večera nie je veda. Vezmite si za príklad potraviny z tohto článku.  

Ak sa chcete uistiť, že svojmu telu zbytočne neškodíte a chcete si navyše dopriať kvalitný spánok, mali by ste dať prednosť niektorým potravinám a jedlám z nich. Neverili by ste, aký dopad môžu mať nevhodné potraviny na váš proces zaspávania.

1. Banány

Ovocie, ktoré si väčšinou spájame so zdrojom energie a nie naopak. Pred spaním je však dobré zásobiť sa serotonínom, ktorého produkcia sa vďaka banánu zvyšuje. Telo je následne schopné serotonín premeniť na melatonín, známy ako “hormón spánku”.

S melatonínom sa v tomto článku ešte niekoľkokrát stretneme. Aj keď sme schopní produkovať ho v našich telách, niekedy to nestačí a musíme si doplniť zásoby z rastlín, ktoré ho takisto obsahujú.

2. Ovsené vločky

Ako ostatné položky, aj vločky podporujú tvorbu melatonínu a k tomu aj tvorbu inzulínu.

3. Med

Produkciu melatonínu naštartuje už aj jedna lyžička medu. Skúste to najbližšie, keď budete mať problém zaspať. Pekne vás uvoľní a spánok príde ľahšie. Nemusí to byť samostatná lyžička medu, pokojne aj ako súčasť jedla.

4. Mandle

Svojím zložením bohatým na magnézium a tryptofán pomáhajú svalom a nervovej sústave relaxovať. Uvoľnené a nenapnuté svaly vyústia do pokojnejšieho spánku a zaspávania. 

5. Kiwi

Kiwi je zelené chlpaté ovocie, ktoré je charakteristické svojou jemne kyslastou chuťou. Obsahuje vysoký podiel vitamínu C a je vedecky dokázané, že ľudia po pravidelnom jedení kiwi nemali problém zaspať a aj čas ich spánku sa predĺžil.

6. Jogurt

Vďaka vysokému obsahu vápnika je naše telo schopné vytvoriť viac melatonínu. A teda sa dá povedať, že na večeru je vhodný napríklad grécky jogurt.

Ak nasledujúce ráno nestíhate raňajky, dať si jogurt na večeru má ešte jednu výhodu – redukuje hlad po zobudení sa.

7. Pistácie

Tento exotický druh orechov obsahuje veľké množstvo melatonínu. 28 gramov obsahuje približne 6,5 miligramov melatonínu, čomu sa ťažko vyrovná akákoľvek iná potravina.

Na záver

Ak máte problémy zaspať, pozrite sa na tento malý zoznam. Zdravá večera sa z nich poskladá aj sama a spánok príde “ako na koni”. Stačí kombinácia ovsených vločiek, medu a jogurtu a možno budete prekvapený, ako rýchlo zaspíte. 

Ak vás naopak zaujíma, čomu sa pred spaním vyhnúť, prečítajte si tento článok.

Pozrite si naše videá

Na YouTube nájdete aj náš BILLA kanál, na ktorom vám prinášame zaujímavé témy, recepty a rozhovory so známymi osobnosťami. Naučte sa niečo nové, inšpirujte sa alebo len tak relaxujte pri videách, ktoré pre vás s radosťou pripravujeme.

Inšpirujte sa našimi receptami

Život je omnoho lepší s dobrým jedlom. Zhodneme sa, že súčasťou je aj zdravá večera. V našom receptári BILLA Kulinárium sa môžete inšpirovať množstvom receptov. Na výber máte zo širokej ponuky chutných jedál. Zdravé, chutné, rýchle, bez mäsa, s mäsom, aj bez laktózy a lepku. Začať môžete aj týmito tromi:

2019-11-11T13:23:26+01:0004. septembra 2019|Najčítanejšie články, Zdravá životospráva|

Prihlásenie do newslettra

Ak si želáte dostávať náš newsletter, zadajte, prosím, Vašu e-mailovú adresu. Prihlásením sa na odber newslettera súhlasíte Vyhlásením o spracovaní osobných údajov..

Používaním našich stránok vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. OK