Zdravé šťavy z ovocia a zeleniny, v zmiešanej podober tzv. smoothies obľubujú takmer všetci. V čase začiatkov detoxu sa odporúčali najmä čaje a sľubovali hotové zázraky. Pravda je ale taká, že ich účinnosť pri detoxikácii nie je až taká vysoká. Miesto toho skúste šťavy z ovocia a zeleniny, po ktorých sa budete cítiť zaručene lepšie.

Zdravé šťavy

O detoxe sme už písali. Ak však neviete, čo v článku bolo, v skratke pripomenieme: detox je proces, ktorý váš organizmus zvláda bez pomoci “čarovných” detoxikačných prostriedkov ako sú čaje alebo smoothie. Ak však cítite, že potrebujete so svojím telom urobiť (najmä po zime) a dostať doň niečo zdravé, skúste šťavy. Ovocné, zeleninové, ale najmä domáce. Tak predídete obrovskému množstvu cukru, ktorý je do kupovaných džúsov často pridávaný.

Zdravé šťavy na každý deň

Určite ale príjem štiav nepreháňajte. Denne vám stačí jeden pohár. Pre maximálny účinok sa nezbavujte šupiek ak je to možné, pretože tam je najviac vlákniny.

Jablková šťava 

Je bohatá na draslík, skvelý elektrolyt, takže ho ocenia najmä športovci po dobrom tréningu. Ak si jablkovú šťavu pripravíte doma, určite neodstraňujte šupku. Riskujete síce dužinatú šťavu, ale aj zdravšie zloženie. S prirodzenou sladkosťou jabĺk sa ani nemusíte obávať, že by vám džús nechutil. 

Pomarančová šťava

S jablkovou patrí pomarančová šťava k tým najpopulárnejším a často najdostupnejším. Pomaranče si ale doma tak jednoducho nevypestujete. Aj tak to je skvelý zdroj vitamínu C.  Len v jednom pohári dostanete odporúčanú dennú dávku.

Zdravé šťavy

Grapefruitová šťava

Je plný antioxidantov a vďaka svojej špecifickej horkej chuti neobsahuje toľko cukru ako jeho sladší kolega, pomaranč. Aj napriek tomu sa nenechajte pomýliť. Cukru je v grepe stále dosť a opäť platí striedme dávkovanie- pohár denne. 

Cviklová šťava

Možno sa vám predstava cviklovej šťavy veľmi nepozdáva. Na cviklu ste zvyknutý skôr zo šlátov alebo boršču. Cvikla má ale množstvo zravotných výhod a nemali by ste ju prehlidať. Nakoľko ide o zeleninu, obsahuje omnoho menej cukru než ovocné džúsy. Navyše znižuje krvný tlak a tlmí zápal.

Paradajková šťava 

Nie, nemáme na mysli kečup. Paradajková šťava má nízky obsah cukru aj napriek tomu, že je to ovocie. V jednom pohári do svojho tela dostanete vitamíny C, A, K a E. 

Brusnicová šťava

Brusnice úspešne pomáhajú s bojom proti infekciám močového traktu. Podľa niektorých odborníkov fungujú brusnice dokonca ako prevencia. Riziko, že dostanete zápal alebo infekciu sa príjmom brusníc znižuje približne o 30%.